povratak u formu

Povratak u formu

Ne postoji pravo vrijeme, trenutak ili dob da se odlučite doći u formu i poboljšati razinu kondicije te vježbati. Vježbanjem vodite brigu o sebi. Povratak u formu koristan je u svakom trenutku našeg života.

Mnogi od nas vode zaposlene i složene živote u kojima puno  radimo, imamo obiteljske obveze, Naš  svakodnevni život može izgledati kao neprestano žongliranje koje troši energiju, ostavljajući nas umornima i bez motivacije za vježbanje. Međutim, što se manje krećemo i vježbamo, to više gubimo izdržljivost i mišićnu masu, što neizbježno dovodi do još manje energije, u mnogim slučajevima, debljanja. Naravno, ozbiljna ili kronična bolest može spriječiti planove vježbanja, no općenito, poboljšanje kondicije uvijek je korisno i za tijelo i za um.

Koje su dobrobiti tjelovježbe?

Uključivanje u postupnu fitness rutinu može pomoći u izgradnji postupnog otpora i uspostavljanju rutine i pozitivnog načina razmišljanja koji donosi i fizičke i psihološke nagrađujuće rezultate, te veliki broj prednosti koje uključuju:

  • Poboljšana kondicija, fleksibilnost, snaga i izdržljivost
  • Smanjena težina
  • Bolje držanje
  • Poboljšana cirkulacija krvi
  • Bolje mentalno blagostanje
  • Poboljšan san

Počnite se vraćati u formu

Za one koji se vraćaju vježbanju nakon nekog vremena odsutnosti, moglo bi biti korisno razmotriti zašto ste uopće prestali vježbati. Možda je to bilo zbog nedostatka slobodnog vremena, obiteljskih obaveza, ozljede, posla ili jednostavno osjećaja demotivacije rutinom vježbanja. Koji god razlog bio, može biti korisna polazna točka pri sastavljanju novog plana.

  1. Napravite plan - Za većinu ljudi izrada plana, rasporeda i definiranje ciljeva - može olakšati povratak u formu.
  2. Vježbajte s partnerom, prijateljem - Izvrsna  je ideja imati nekog drugog za vježbanje, jer je više motivirajuće, zabavnije i ugodnije, a istovremeno stvara veći osjećaj odgovornosti. Propuštanje treninga nije lako ako ste se odlučili ići s nekim drugim.
  3. Izbjegavajte na početku jak tempo treninga - Kada nastavite s vježbanjem da biste se vratili u formu ili čak počnete ispočetka, neće biti moguće nastaviti tamo gdje ste stali ili započeti naprednim režimom vježbanja. Kako bi se izbjegle ozljede, tijelo treba postupno graditi snagu, počevši s osnovnim vježbama za izgradnju snage i tonusa mišića, izbjegavajući ozljede. Aktivnosti poput dizanja utega zahtijevaju postupno i sporo jačanje. Slično tome, upuštanje u trčanje od 10 km bez prethodnog treninga vjerojatno će uzrokovati značajnu nelagodu, pretreniranost i moguće ozljede.
  4. Pravilno se zagrijte - Dobro zagrijavanje vrlo je važno jer pokreće i aktivira vezu između živaca i mišića, povećava dotok krvi u mišiće i podiže temperaturu središta tijela što omogućuje učinkovitiju vježbu s bržom kontrakcijom i opuštanjem mišića. Ovo ne samo da daje bolji osjećaj tijekom izvođenja vježbe, već također smanjuje rizik od ozljeda mišića, tetiva i zglobova, dok istovremeno poboljšava izvedbu.

Razmotrite vrste rekreacije i započnite vježbati

Neki ljudi smatraju da je lakše započeti s vježbama s malim opterećenjem kako bi izgradili snagu ili nadopuniti režim visokog učinka za izgradnju snage i izdržljivosti.

  • Plivanje - Plivanje je zdrava aktivnost s malim opterećenjem koja vježba cijelo tijelo, pomaže u izgradnji izdržljivosti, mišićne snage, izdržljivosti i kardiovaskularne kondicije. Također može pomoći u opuštanju i oslobađanju od mentalnog stresa.
  • Joga i pilates - Joga i pilates uključuju sekvence vježbi i istezanja koja su slabog učinka, ali su vrlo dobra za poboljšanje tjelesne snage, mišićnog tonusa, izdržljivosti, ravnoteže i koordinacije te za poboljšanje držanja dok promiču svjesnost i opuštanje. Obje prakse su nježne za zglobove i mogu se prilagoditi svim uzrastima i razinama tjelesne spremnosti.
  • Sesije osobnog trenera - Jedan od najvećih izazova za postizanje kondicije je održavanje rutine vježbanja i njezino dosljedno pridržavanje. Sesije s osobnim trenerom mogu biti od velike pomoći i motivacije, pomažući u povećanju odgovornosti i postavljanju realnih ciljeva. Osobni instruktor obično osmišljava individualno prilagođen program vježbanja koji odgovara jedinstvenim zahtjevima i postiže brže rezultate na siguran način, pomažući vam da poboljšate razinu kondicije, dobijete mišiće, izgubite višak masnog tkiva i gura vas izvan vaše zone udobnosti da probijete platoe.

Biti pozitivan pomaže

Korisno je slaviti napredak i izbjegavati bilo kakve beskorisne usporedbe s drugim ljudima, pa čak i sa svojim bivšim postignućima, jer to u konačnici snižava samopouzdanje i sprječava napredak. Važan je trenutni napredak, a ne napredak iz prošlosti.

Kako možemo pomoći

Vježbanje i briga o sebi iznimno su važni za naše fizičko i mentalno zdravlje. U Ortosan medical wellness centru u Opatiji – naš tim fizioterapeuta i liječnici - možemo pomoći da brže napredujete i spriječite ozljede. Naš iskusni tim može liječiti ozljede i ukloniti umor u mišićima kao posljedicu pretreniranosti, tehnikama Sportske masaže i Limfne ručne drenaže da lakše i brže napredujete.

Za više informacija o našim uslugama, kontaktirajte nas i naručite se na tel; 051 293 851, mob. 091 7621 330. Također tretman i termin usluge možete rezervirati mailom.